Caibidil 4 I Iompar agus Soghluaiseacht
Bunlíne agus Torthaí Comhroinnte Módúil SIMC
Rothaíocht
Modh
Ag siúl
Iompar poiblí
Carr
Reatha
21%
1%
10%
66%
Torthaí
21%
10%
25.7%
49.3%
Tábla 4.1: Bunlíne agus Spriocanna Comhroinnte Módúil SIMC. Foinse: SIMC.
4.4 Tá difríocht idir an deighilt mhódúil ar fud Mórcheantar Chorcaí (MC) agus deighilt na cathrach mar gheall ar an limistéar geografach níos mó a chlúdaíonn an MC. Príomhchuspóir de chuid SIMC is ea an t-aistriú córa iompair seo a athrú i bhfabhar modhanna iompair níos inbhuanaithe. 4.5 Is iad seo na torthaí a bhfuiltear ag súil leo ó SIMC, ach tá scóip, agus uaillmhian ag Comhairle Cathrach Chorcaí, sáruithe a dhéanamh ar na spriocanna atá leagtha síos do mhodhanna iompair inbhuanaithe. D’aontaigh Comhairle Cathrach Chorcaí sprioc deighilt mhódúil de 10% a leagan síos do rothaíocht. Mar gheall ar an bhfás daonra tuartha, má bhaintear amach na spriocanna seo, beidh na nithe seo a leanas ann faoi 2040: • 90 milliún turas siúlóide bliantúil, le méadú 250% ar líon na ndaoine a théann i lár na cathrach; • 19.5 milliún turas rothaíochta bliantúil; • 85 milliún turas bus; • 16 milliún turas ar iarnród fo-uirbeach; agus • 46 milliún turas ar iarnród éadrom. 4.6 Trí sholáthar iompair inbhuanaithe a nascadh le húsáid talún cuirtear cur chuige comhordaithe ar fáil maidir le forbairt na cathrach. Is féidir leis seo, ar a sheal, fás dlúth a éascú agus, trí raon leathan roghanna iompair; brú tráchta agus an costas eacnamaíoch agus comhshaoil a bhaineann le brú tráchta a laghdú; D’fhógair sé laghdú ar spleáchas ar charranna, agus ag an am céanna an bonn le haghaidh infheistíochta i roghanna iompair inbhuanaithe a neartú trí roinnt de na réamhriachtanais is gá a sholáthar do na roghanna eile sin, arb é mais chriticiúil daonra an príomhriachtanas. 4.7 Is éard a bheidh i gceist leis seo ná forbairt nua cónaithe agus fostaíochta a dhíriú ar cheantair a bhfuil rochtain mhaith acu ar an ngréasán iompair phoiblí pleanáilte, agus ar láithreacha inar féidir le daoine cónaí gar don obair,
é a dhéanamh níos fusa siúl agus rothaíocht, rud a d’fhéadfadh athruithe móra a dhéanamh ar an mbealach a ghluaiseann daoine timpeall na cathrach. 4.8 Tá sé ríthábhachtach dul i ngleic le sraoilleáil trí dheiseanna a chruthú do dhaoine cónaí agus oibriú i gcóngaracht d’fhostaíocht agus do sheirbhísí trí ghréasán iompair phoiblí nua-aimseartha agus éifeachtach chun go n-éireoidh le Corcaigh mar Chathair, ó thaobh chathair rathúil de chomharsanachtaí agus mar thiomántóir eacnamaíoch an Réigiúin Theas. 4.9 Athróidh seachadadh infheistíochta de €3.5 billiún i mbonneagar iompair atá leagtha amach i Straitéis Iompair Mórcheantar Chorcaí (SIMC) a d'fhorbair an tÚdarás Náisiúnta Iompair go bunúsach conas a ghluaiseann daoine timpeall Chathair Chorcaí.
107
Dréachtphlean Forbartha Chathair Chorcaí 2022 - 2028 | Imleabhar 1
Powered by FlippingBook